Saturday 3 November 2012

"UJIAN"

sisa-sisa yang berbaki untuk penghujung semester.
masih dihujani kelebatan deraian ujian yang kuat.
tapi aku masih kontang. sudah muak untuk cuak.
walau hakikat muncul jua gemuruh 'anak' tanpa disuruh.
Tapi hidup perlu COOL.
apa yang lebih merumitkan fikir. tentang adik-adik.
SPM.  titik noktah untuk menyambung kepada ayat seterusnya.
adakah bermula dengan baik, biasa atau sedikit calar duka.
atau lebih kejam tiada aksara terlintas bayang.
aku masih gemuruh kerana SPM. bukan ujian tapi nasib dan ketentuan.
namun, percaya rezeki ada dimana-mana.

kepercayaan aku masih sangsi untuk aku lepaskan.
walau kadang aku bukanlah diperlukan.
namun selagi mampu, aku cuba usahakan.
mencari soalan spot, tips dan segala apa yang boleh.
sebab aku percaya, mereka juga gelisah dan perlukan rasa COOL.
terus kuatkan diri dan Mohon pada ALLAH.

BE COOL Bro's, Sis's..
selamat berjuang adik kembar-aie&amie-
SMK Kerambit
pra-U SMKTI, Batu Pahat
SMKA Sultan Muhammad
SMA Padang Tengku
dan semua yang saya kira
adik sedaging saya.
ALLAH bersama kalian. terus pecaya!

PERMATA dah mula tunjuk muka.
lebih lama dari silam.
aku pun belum beridea.
perlu siapkan resume. bajet nak dapat elaun lagi tinggi.
nak sara anak bini. nak bina masjid sendiri.hehe

Malam bintang, bulan. Positif dan Negatif.

No comments:

Post a Comment